Komentáre
- Žiadne komentáre
Jakmile ve 3D pohledu aplikujeme řez, můžeme prvky (přesněji tělesa) v řezné rovině vidět nejen s atributy (barva, typ a tloušťka čáry), jak je definuje styl zobrazení, ale také vyšrafovány (popř. vzorovány). Tento článek (včetně instruktážního filmu) ukazuje, jak zajistit, aby tělesa v řezu byla automaticky a asociativně šrafována (nebo vzorována). Námět a především řešení tohoto problému je dílem Petra Haupta, kterému mnohokrát děkuji za poskytnutí "autorských práv". Je báječné, když si šikovný praktický uživatel najde problém, pak si ho sám vyřeší a navíc mi to všechno prozradí!
Donutit 3D tělesa, aby si uvědomila, že při "říznutí" se mají nějak šrafovat, není snadné a je třeba použít ďábelský trik. Předpis, jak (budoucí) šrafura "něčeho" má vypadat, je třeba uložit do šablony. Tuto šablonu pak následně aplikovat na požadované těleso. V obyčejném 3D pohledu se šablona s definicí šrafy na tělese nijak neprojeví, avšak jakmile je těleso říznuto jakoukoliv rovinou (řez může být i zalomený), pak je těleso v řezu šrafováno.
Poznámka: šrafování (popř. vzorování) v řezu uvidíte jen tehdy, je-li v pohledu zapnut atribut pohledu Vzorování - je to stejné jako u obyčejného šrafování/vzorování ve 2D.
Následující film ukazuje vše potřebné, co je třeba učinit, aby se tělesa automaticky v řezu šrafovala:
Na konci filmu je naznačeno, jak kdykoliv šablonu s definicí šrafy tělesům přidělit (odebrat/vyměnit/změnit/...). Také je možné definici šrafy v šabloně změnit (např. jiná mezera mezi šrafami) a tato změna se okamžitě projeví.
Ještě několik vysvětlení: