3D objekty

Čtyři různí modeláři, proč tolik?

Situace ve 3D modelování byla vždy v MicroStationu trochu nepřehledná, a uživatel, který si neuvědomil a neujasnil některé základní pojmy, tak tápal. V aktuální verzi V8i SS2 se situace nijak nevyjasnila, dokonce mám obavu, že uživatel, který se doposud v tom zmatku jakžtakž vyznal, začal opět tápat. Zkusím situaci trochu prosvětlit.

Číst dál: Čtyři různí modeláři, proč tolik?

Promítání objektů na plochu

Promítání (lidově řečeno: dosednutí) 3D i 2D objektů na libovolnou plochu, která se nějak "vlní" ve 3D prostoru, je častou úlohou, kterou musí 3D projektant řešit. Plochou může být cokoliv rovného i zakřiveného - prostý obdélník, povrch válce, ale i složitá b-spline plocha. Prvky, které se mají "odněkud" na plochu snést (popř. vznést - pokud leží pod ní), mohou být libovolné 2D prvky (body, úsečky, značky-buňky,...). nebo i 3D objekty. 

Číst dál: Promítání objektů na plochu