Správa licencí a Bentley SELECT

Nepohyblivý kompas AccuDraw

V lekci AccuDraw ve 2D jsme si vyzkoušeli  jak vytvořit prvek, jehož rozměry jsou předem dány. V takovém případě bylo velmi výhodné, že kompas AccuDraw běhal za námi jako poslušný pejsek. Mohou však nastat okamžiky, kdy je výhodné, aby kompas AccuDraw zůstával na jednom místě  a (např.) lomové body linie jsou naměřeny vůči "pevným" bodům.

Číst dál: Nepohyblivý kompas AccuDraw

AccuDraw v praxi (3D)

Pokud již umíme ovládat AccuDraw ve 2D modelu, můžeme se vydat do 3D. Všechno, co fungovale ve 2D, dokáže AccuDraw i ve 3D, je však třeba si zvyknout na to, že je zde "ten jeden rozměr navíc".

Číst dál: AccuDraw v praxi (3D)

AccuDraw v praxi (2D)

Při každodenní práci s AccuDraw je nutné znát několik základních pravidel a postupů. Jakmile je uživatel začne vykonávat automaticky, pak se jeho produktivita okamžitě zvýší. Je to podobné jako u šachisty, který "automaticky ví" jak tahá kůň. Nebo u plavce, který "automaticky ví", jak končetinami plácat do vody. 

Číst dál: AccuDraw v praxi (2D)

Jak se ve 3D modelu udržet v rovině kompasu AccuDraw

Pokud ve 3D modelu kreslíte nové prvky (např. lomenou čáru - SmartLine) v izometrickém pohledu, tak je třeba často udržet určitou rovinu - třeba podlahu místnosti, na kterou se jednou pomocí pružného nájezdu chytneme a už bychom ji neradi opouštěli. Zdá se, že stačí nařídit kompasu AccuDraw, aby v požadované rovině ležel, pak by přece mělo být  - podle definice  kompasu AccuDraw - zajištěno, že všechny zadané datové body budou ležet v této rovině - pokud  kompasu "nenařídíme" jinou rovinu. Věc má ale háček...

Číst dál: Jak se ve 3D modelu udržet v rovině kompasu AccuDraw

Jak rychle natočit kompas AccuDraw podle prvku

K mnoha zavedeným a potřebným klávesovým zkratkám v AccuDraw se od verze 8.9. přidala jedna nenápadná, avšak velmi účinná zkratka, která uživateli rychle vyřeší problém s natočením kompasu AccuDraw podle segmentu existujícího prvku.

Číst dál: Jak rychle natočit kompas AccuDraw podle prvku