Vizualizácia 3D
Výběr podle... (nové možnosti)
- Podrobnosti
- Kategória: Ohrada a Výběrová množina
- Uverejnené: 05. január 2012
- Napísal: Petr Sýkora
Ve verzi V8i obsahuje MicroStation/PowerDraft/Navigator/Bentley View novou, užitečnou, pohříchu však velmi dobře skrytou možnost, jak vybírat prvky podle "nějakých kritérií" - tedy: nejen podle obyčejných atributů.
Triky s výběrovou množinou
- Podrobnosti
- Kategória: Ohrada a Výběrová množina
- Uverejnené: 20. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Při naplňování a práci s výběrovou množinou můžeme pomocí jednoduchých, avšak nenápadných triků ušetřit něco času a své námahy.
Výběrová množina, základní informace
- Podrobnosti
- Kategória: Ohrada a Výběrová množina
- Uverejnené: 19. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Základní možností, jak naráz pracovat s více prvky najednou - je Výběrová množina, která obsahuje (nějak) vybrané prvky. Pokud je výběrová množina naplněna (obsahuje alespoň jeden prvek), pak se některé nástroje chovají "jinak" popřípadě některé speciální (protože pracují jen s výběrovou množinou) ožijí. Používání (naplňování, vyprazdňování,...) výběrové množiny je do jisté míry intuitivní, přesto je třeba upozornit na několik skrytých nebezpečí a na několik stejně dobře skrytých výhod.
Asociativita skrz referenci
- Podrobnosti
- Kategória: Modely a Archy
- Uverejnené: 01. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Princip asociativity (provázanosti, propojenosti,...) je často používán především v situacích, kdy je potřeba, aby se nějaký "podřízený" prvek (kóta, šrafa, koncová značka ap.) pevně držel a přizpůsobil se nadřízenému prvku.
Typy modelů
- Podrobnosti
- Kategória: Modely a Archy
- Uverejnené: 30. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
V (jednom) výkresu DGN V8 může mít uživatel uloženo několik (až mnoho) modelů různých typů. tento princip byl zaveden v roce 2001 s příchodem formátu DGN V8.
Kóta s vedlejší a hlavní jednotkou
- Podrobnosti
- Kategória: Kóty
- Uverejnené: 29. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Správná volba a vhodné nastavení pracovních jednotek je potřebné pro kóty. Text kóty je možné vypisovat buď v hlavních, nebo ve vedlejších jednotkách.
Manipulace v dialogu Info o prvku
- Podrobnosti
- Kategória: Manipulace a úpravy
- Uverejnené: 22. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Dialog Informace o prvku umí mnohem více, než jen prostý výpis všech údajů o vybraném prvku (barva, vrstva, souřadnice,velikost ap.). V tomto dialogu je možné jakékoli atributy nebo číselné údaje (definující polohu a tvar prvku) editovat.
Filtry vrstev
- Podrobnosti
- Kategória: Správce vrstev
- Uverejnené: 22. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Vrstvy (které mají něco společného) je možné seskupit do filtrů vrstev. Tento postup je odůvodnitelný a užitečný především tehdy, pokud máte ve výkresu definováno příliš mnoho nepřehledných vrstev.
Nástroj Vytvořit region
- Podrobnosti
- Kategória: Seskupování prvků
- Uverejnené: 15. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Nástroj Vytvořit region je jedna z možností, jak vytvořit z existujících jednoduchých prvků složený prvek - uzavřený řetězec. Uživatel si může vybrat z několika různých metod, a je ošetřena i možnost, že vnitřní útvary a texty budou z budoucího složeného prvku vyňaty.
Rozdíly mezi složeným a jednoduchým prvkem
- Podrobnosti
- Kategória: Složené a jednoduché prvky
- Uverejnené: 15. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Při vytváření (především) 2D modelů je třeba, aby uživatel měl alespoň základní povědomí o tom, že vytváří, a pak následně manipuluje s dvěma typy prvků: S jednoduchým a se složeným. Některé nástroje (především z panelů Upravit a Skupiny) zpracují jinak jednoduchý a jinak složený prvek. Proto se podívejme, jak vypadá typický jednoduchý a složený prvek.