Nastavení parametrů

Skryté režimy nájezdu

V základním stavu (po nainstalování) jsou některé části MicroStationu/PowerDraftu/Bentley View před uživatelem záměrně skryty. Někdy je to pochopitelné, protože by přemíra velmi speciálních údajů mohla působit kontraproduktivně a uživatel (i ten otrlý) by byl zmaten. Například v dialogu Zobrazení vrstev je nesmyslné ukazovat pro každou vrstvu všech 16 parametrů. Proto jsou  základním stavu ukázány jen tři, ať si uživatel pomocí nabídky na pravém tlačítku rozhodne, který parametr vrstvy je pro něj důležitý.

V některých zákoutích MicroStationu/PowerDraftu/Bentley View je však úmyslně skryto i něco důležitého/potřebného. A uživatele nemusí automaticky napadnout, že zde má ještě "něco navíc" hledat. Typickou ukázkou je panel pro výběr režimu nájezdu. Zkusíme si na něm pravé tlačítko, a ejhle několik ikonek je skryto!

alt

Porovnejte základní stav panelu Režimy nájezdu a jeho kompletní výbavu.

alt

Dosud skryté režimy na předešlém obrázku jsou vyrůžovělé. (S výjimkou 2. a 3. varianty pro multinájezd, které se od 1. varianty liší jen v náplni multinájezdu - nikoli ve způsobu práce.) 

Zbývá zodpovědět dvě otázky:

1. Proč jsou tyto režimy nájezdu v základním tvaru skryty? Dobrá otázka, ale nikoliv pro mne, musíte se zeptat, až pojedete do USA, vrchního Bentley designera. Prostě: někdo od Bentley došel k názoru, že tyto režimy/způsoby nájezdu nejsou důležité, a proto je uživatelům skryl.

2. Jsou skryté režimy nájezdu opravdu k něčemu užitečnému, nebo řeší jen velmi speciální úlohy? Já jsem přesvědčen, že skryté režimy nájezdu užitečné jsou, pro někoho jsou nepostradatelné. Jak jinak vyřešit rovnoběžnost dvou přímých segmentů, než pomocí (skrytého) nájezdu Rovnoběžně?

Následující film ukazuje, jak snadno vytvořit úsečku tečnou k existujícímu oblouku tak, aby na sebe oba prvky navazovaly. Snadné to bude, ale teprve až odkryjeme skrytý režim nájezdu: Tečně od bodu - na obrázku výše je to ta první "růžová" ikona odleva.

 

Více o možnostech pravého tlačítka

Více o režimech nájezdu

Multinájezd

Prosím zaregistrujte se pro psaní komentářů
  • Žádné komentáře