2D

Spolupráce ohrady a výběrové množiny

Ačkoliv skoro všichni teoretici i praktici tvrdí, že neexistuje žádná vazba (spolupráce) mezi ohradou a výběrovou množinou, tak se mi podařilo objevit skrytý postup, jak jakous-takous spolupráci mezi aktivní ohradou a výběrovou množinou zajistit.

Pomocí těchto příkazů je možné z obsahu aktivní ohrady...

  1. udělat novou výběrovou množinu     FENCE SELECTION NEW
  2. prvky přidat do existující výběrové množiny  FENCE SELECTION APPEND
  3. prvky z existující výběrové množiny odebrat  FENCE SELECTION REMOVE

Tedy: V okamžiku, kdy máte v nějakém pohledu umístěnu ohradu (a správně nastaven její režim) - lze prvky z ohrady přídávat do nové nebo již existující výběrové množiny (1. a 2. příkaz). Třetí příkaz naopak prvky, které již jsou ve výběrové množině a zároveň jsou v aktivní ohradě z výběrové množiny odebere.

Poznámka: Příkazy pracují i s určenou pojmenovanou ohradou - stačí ji v nástroji Umístit ohradu (mezi ostatními pojmenovanými ohradami) určit.

Rada: Nezapomeňte, že režim ohrady určuje, jaké prvky v ohradě jsou - proto před spuštěním některého z výše uvedených příkazů zkontrolujte, zda je režim ohrady vyhovující.

Upozornění: Na tyto příkazy - podobně jako na jakoukoliv akci, která naplňuje nebo vyprazdňuje výběrovou množinu - neplatí Zpět/Znovu (Undo/Redo).

Příkazy nemají svoji ikonu ani panel nástrojů. Lze si je však snadno usadit na funkční klávesy.

Prosím zaregistrujte se pro psaní komentářů
  • Žádné komentáře