Manipulace a úpravy

Konstrukce pole po trase

V panelu nástrojů Manipulovat je již řadu let nástroj Konstrukce pole, kterým uživatel mohl snadno určený prvek mnohonásobně zkopírovat buď do pravoúhlé mřížky (Metoda:Pravoúhlé), nebo po oblouku/kružnici (Metoda:Kruhové). Nedávno přibyla metoda třetí: Podél trasy.

Určený prvek se pravidelně rozmístí podél určené trasy. Trasa musí být jeden (třeba i složený prvek), nestačí, aby to byly náhodně pospojované nezávislé úsečky.

alt

Jakmile zvolíte Metodu, okno Parametry funkce se změní a nabídne parametry pro příslušnou metodu. Pro Metodu:Podél trasy je možné si vybrat, zda chceme zadat počet rozmístěných značek (mezera mezi nimi se dopočítá), nebo zda naopak zadáme mezeru (počet se dopočítá). Pro konstrukci staničení je pochopitelně vhodný druhý případ.

Pak jen stačí určit značku, která se po trase rozmístí a trasu v počátečním a koncovém bodě.

Je možné zvolit i kombinovaný Režim: Zadáme jak počet, tak i mezeru mezi značkami. V takovém případě nemá poloha následně zadaného koncového bodu trasy vliv na rozmístěné značky, protože jejich poloha a počet jsou určeny oběma předchozími parametry.

V následujícím filmu si ukážeme jak staničení (značky) po trase pravidelně rozmístit, ale než se nám to povede, tak si užijeme několik horkých chvilek, protože vzájemná poloha trasy a (po ní putující) značky je důležitá.

 

Při vzájemném pozicování značky a trasy jsme potřebovali znát pružný nájezd v režimu klíčový bod.

Trasa (složený prvek) může vést i skrze 3D prostor a může být po ní poslán 3D objekt. Zde naleznete ukázku konstrukce pole po trase ve 3D modelu.

Poznámka: Značka (rozmístěná po trase) může být i dosti komplikovaná: buňka, nebo dokonce i celá ohrada. A může obsahovat i popisky a textové prvky.

 

 

Prosím zaregistrujte se pro psaní komentářů
  • Žádné komentáře