"Stará" stínování

Úprava parametrického 3D objektu

3D parametrické objekty (vytvořené pomocí proměnných rozměrů) v Objektovém modeláři je možné následně upravovat stejně jako objekty "statické", které mají své rozměry definovány standardně - tedy konstantami. Je však třeba při úpravách znát, jak se parametrické objekty chovají.

Navažme na 3D parametrický komolý kužel, který jsme vytvořili v tomto článku. Dva rozměry kužele (poloměry obou podstav) jsou definovány pomocí globálních proměnných. Výšku kužele jsme určili pomocí AccuDraw čísleně (jsou to 3 m). Chcete dodatečně tuto výšku změnit. Bude součet poloměrů obou podstav plus 1,2 metru.

Takovýto vzoreček snadno "do kužele" zadáme, stačí k tomu obyčejný nástroj Upravit objekt a klepnutí na ikonku s kalkulačkou u položky Výška.

alt

Protože aktuálně jsou proměnné nastaveny takto: Horní poloměr = 0,4 m; Dolní poloměr = 0,6 m, tak je jasné, že výška kužele bude podle zadaného vzorce = 2,2 m.

Pří této typové úpravě jakéhokoliv 3D objektu je možné kdykoliv číselný údaj nahradit vzorečkem (viz obrázek výše), ale i naopak vzoreček nahradit čísleným údajem a nebo vzoreček jiným vzorečkem. 

Základní informace o Objektovém modeláři se dozvíte v tomto článku.

Prosím zaregistrujte se pro psaní komentářů
  • Žádné komentáře