Kóta s vedlejší a hlavní jednotkou

Správná volba a vhodné nastavení pracovních jednotek je potřebné pro kóty. Text kóty je možné vypisovat buď v hlavních, nebo ve vedlejších jednotkách.

Číst dál: Kóta s vedlejší a hlavní jednotkou

Pracovní jednotky

Nastavení pracovních jednotek je základním parametrem každého modelu, popř. každého výkresu. Jen těžko bychom mohli vytvářet "vážně míněnou" technickou dokumentaci (jak 2D, tak i 3D), aniž bychom neměli správně definovány jednotky, v nichž zadáváme (a měříme) rozměry a vzdálenosti.

Číst dál: Pracovní jednotky

Konfigurační proměnné

Konfigurační proměnné jsou v MicroStationu/PowerDraftu/Navigatoru/Bentley View základní prostředek, jak ovlivnit "zvenčí" chování programu při nejrůznějších činnostech.

Číst dál: Konfigurační proměnné

Zakládací výkres

Zakládací výkres je základní možností, jak si připravit pro práci (alespoň některá data) a ulehčit si tak (někdy výrazně, jindy alespoň trochu) práci. 

Číst dál: Zakládací výkres

Světla ve 3D modelu

Jakýkoliv 3D model je možné osvítit, a tak si pro stínování, rendering, luxology a také animace připravit co nejlepší světelné podmínky. Aby výsledné obrázky (popř. filmy) co nejvíce odpovídali reálnému světu.

Číst dál: Světla ve 3D modelu

Manipulace v dialogu Info o prvku

Dialog Informace o prvku umí mnohem více, než jen prostý výpis všech údajů o vybraném prvku (barva, vrstva, souřadnice,velikost ap.). V tomto dialogu je možné jakékoli atributy nebo číselné údaje (definující polohu a tvar prvku) editovat.

Číst dál: Manipulace v dialogu Info o prvku

Filtry vrstev

Vrstvy (které mají něco společného) je možné seskupit do filtrů vrstev. Tento postup je odůvodnitelný a užitečný především tehdy, pokud máte ve výkresu definováno příliš mnoho nepřehledných vrstev.

Číst dál: Filtry vrstev

Filtrování položek

Dialogy, které obsahují (nějaký) seznam položek, mají (někdy) možnost tento seznam tzv. filtrovat - zadáním určitého řetězce znaků zajistíme, že se v dialogu nebude vypisovat dlouhý a nepřehledný seznam, ale jen ty položky, které nás zajímají. Jsem přesvědčen, že standardní uživatel se bez filtrování dokáže obejít, avšak stejně tak jsem přesvědčen, že filtrováním (když už ho bude umět) může uživateli několikrát za den ušetřit "pár sekundek". A znáte to: sekunda k sekundě...wink

Číst dál: Filtrování položek

Uložené pohledy

Stav pohledu (tj. jaký výřez ze 2D/3D modelu pohled zobrazuje - včetně parametrů typu viditelnost vrstev, nastavení atributů pohledu) může uživatel kdykoliv uložit a později použít. Princip uloženého pohledu je triviální, avšak uživatel může jak ukládání, tak i pozdější vyvolání uloženého pohledu "užitečně zkomplikovat". Tento článek obsahuje základní informace o uložených pohledech.

Číst dál: Uložené pohledy

Atributy pohledu, přehled a možnosti

Uživatel má v každém modelu a v každém okamžiku dvě základní možnosti, jak 2D nebo 3D model v určeném pohledu vidět. První, důležitější a technologicky pochopitelnější možnost je vypnutí/zapnutí vrstvy. Přesněji: Rozhodnutí, zda prvky z konkrétní vrstvy budou, nebo nebudou v pohledu vidět. Druhou, doplňkovou možností je nastavení jednotlivých atributů pohledu, tj. rozhodnutí, zda určitá (někdy velmi specifická) vlastnost v pohledu nastane, či nikoliv.

Číst dál: Atributy pohledu, přehled a možnosti