Kolize a potíže

Triky s výběrovou množinou

Při naplňování a práci s výběrovou množinou můžeme pomocí jednoduchých, avšak nenápadných triků ušetřit něco času a své námahy.

Následující krátký film ukazuje dvě možnosti, jak hromadně - ruční metodou - přidávat prvky do výběrové množiny. Ukážeme si, jak je možné pracovat s úchyty vybraných prvků a dozvíte se i, že lze vybírat úchyty a pak pracovat s vybranými úchyty vybraných prvků. Popisuje se to nelehko, ale ukázka bude, alespoň doufám, srozumitelná.

  

Několik poznámek ke shlédnutým akcím:

  • Podobně jako u obyčejného obdélníku funguje princip tahání "zprava doleva vs. zleva doprava" i u ostatních "plošných metod" - u mnohoúhelníku a kružnice. U mnohoúhelníku rozhoduje směr prvního segmentu, u kružnice směr poloměru.
  • Jakmile je vybrán právě jeden prvek, pak je ukázán s úchyty, i když je vypnut přepínač Vybírat úchyty. V takovém případě je možné tyto úchyty potlačit pomocí přepínače Skrýt úchyty.

alt

  • Je zcela jedno, jak se prvky do výběrové množiny dostaly (ručně, výběrem přes atributy,...) - tahat prvky za jejich úchyty je možné kdykoliv.
  • Nezapomeňte na kouzelnou klávesu Ctrl, pomocí níž můžete "odťukat" (tj. vybrat) potřebné úchyty.
  • Tahání za úchyty všech prvků (včetně 3D objektů!) podporuje AccuDraw - kompas se vždy objeví na potřebném místě - tj. na určeném úchytu.
  • Výběrovou množinu můžete tahat i mimo úchyty, pak ji přemisťujete celou (varianta nástroje Přesunout prvek).
  • Jakmile je zapnut přepínač Vybírat úchyty, pak se nepracuje s prvky (popř. s vybranými prvky), ale s úchyty (popř. vybranými - žlutými - úchyty).
Prosím zaregistrujte se pro psaní komentářů
  • Žádné komentáře