Správa licencí a Bentley SELECT

Jak zapsat do výkresu souřadnice určitého bodu

Snadno, pokud najdete a použije správný a dobře schovaný nástroj.

Číst dál: Jak zapsat do výkresu souřadnice určitého bodu

Úchyty u textového prvku

V nových verzích přichází MicroStation/PowerDraft s novinkou, která se projeví při tahání za úchyty textového prvku (jedno i víceřádkového).

Číst dál: Úchyty u textového prvku

Proč jsou kóty někdy tlusté a čárkované?

Někdy se kóta (přesněji prvek typu kóta) podivně zblázní a začne se ukazovat nevhodně - hodnota a geometrie se nezmění, ale kóta je zobrazena mnohem tlustší čarou a navíc přerušovanou a vůbec to nevypadá pěkně a kdyby se taková kóta měla tisknout, tak by to byla opravdu nepříjemnost! Jak a proč se kóta takto někdy vzhledově pokazí?

Číst dál: Proč jsou kóty někdy tlusté a čárkované?

Nějaké podivné vrstvy navíc...

Uživatelé často hlásí (pro ně) nepochopitelný jev. Ve výkresu se jim náhle objevily nějaké neznámé vrstvy navíc. A protože se vrstvy nepřinášejí do výkresu při umisťování grafických buněk, je třeba viníka hledat jinde. 

Číst dál: Nějaké podivné vrstvy navíc...

Jak změnit směr lomené čáry nebo složeného prvku

Některé potřebné akce je třeba v MicroStationu/PowerDraftu hledat na nečekaných místech a nesmířit se s tím, že tato jednoduchá akce nejde provést. Typickým problémem tohoto typu je změna orientace lineárního prvku - třeba lomené čáry nebo otevřeného složeného řetězce.

Číst dál: Jak změnit směr lomené čáry nebo složeného prvku

Jak umístit buňku do aktivní vrstvy

Při umisťování buněk do výkresu se ukazuje jeden z rozdílů mezi grafickou a bodovou buňkou. Bodová buňka se vždy umístí do aktivní vrstvy. Zatímco grafická buňka se drží vrstvy, v níž byla vytvořena.

Číst dál: Jak umístit buňku do aktivní vrstvy

Příkazy pro volbu režimu nájezdu

(Skoro) každá akce provedená uživatelem, myší a kurzorem je spustitelná pomocí příkazu. Pro některé často opakované postupy je rychlejší a pohodlnější zapojit příkaz+funkční klávesu (nebo klávesovou zkratku). 

Číst dál: Příkazy pro volbu režimu nájezdu

Promítání objektů na plochu

Promítání (lidově řečeno: dosednutí) 3D i 2D objektů na libovolnou plochu, která se nějak "vlní" ve 3D prostoru, je častou úlohou, kterou musí 3D projektant řešit. Plochou může být cokoliv rovného i zakřiveného - prostý obdélník, povrch válce, ale i složitá b-spline plocha. Prvky, které se mají "odněkud" na plochu snést (popř. vznést - pokud leží pod ní), mohou být libovolné 2D prvky (body, úsečky, značky-buňky,...). nebo i 3D objekty. 

Číst dál: Promítání objektů na plochu

Kopírování vrstev z reference

Při hromadném kopírování prvků (ohradou nebo výběrovou množinou) z referencí do aktivího modelu může nastat nepříjemná kolize: Vrstvy v referenci se jmenují stejně jako vrstvy v aktivním modelu. Při kopírování se prvky z reference přesunou do stejné (i když logicky zcela nesouvisející) vrstvy v aktivním modelu a smíchají se s prvky v aktivním modelu. To někdy může být správný postup, ale častěji bude uživatel požadovat, aby si prvky z reference zachovali „svou“ původní vrstvu. Je třeba, aby se stejnojmenná vrstva z reference při kopírování nějak automaticky přejmenovala.

Číst dál: Kopírování vrstev z reference

Odstup textu kóty od kótovací čáry

Mezera mezi textem kóty a její kótovací čarou je důležitý parametr,který určuje "estetický" vzhled kóty. Tento údaj je možné, podobně jako všechny ostatní atributy kóty nastavit v dialogu Kótovací styly a také ho uložit v rámci kótovacího stylu pro pozdější použití.

Číst dál: Odstup textu kóty od kótovací čáry