Správa licencí a Bentley SELECT

Jak natočit kompas AccuDraw ve 3D podle šikmé roviny

Natáčení kompasu AccuDraw je ve 3D modelech komplikovanější než v 2D modelech, zvláště v případě, že ho chceme natočit podle nějaké šikmé roviny, například chceme umisťovat 3D prvky tak, aby ležely na šikmé střeše.

Číst dál: Jak natočit kompas AccuDraw ve 3D podle šikmé roviny

Accudraw a pomocné souřadné systémy

Poloha a natočení kompasu AccuDraw vždy určuje nějaký (zpravidla velmi) dočasný pomocný souřadný systém (PSS). Někdy se může hodit aktuální stav kompasu AccuDraw uložit na příště - tj. vytvořit pojmenovaný souřadnicový systém.

Číst dál: Accudraw a pomocné souřadné systémy

Vícenásobné určení prvků pro manipulaci

V posledních verzích MicroStationu/PowerDraftu jsou některé (i dosti staré a zavedené) nástroje obohaceny o novou, poměrně nenápadnou možnost: Určit pro následnou manipulaci více než jeden prvek. Jak to provést, ukáže krátký výukový film.

Číst dál: Vícenásobné určení prvků pro manipulaci

Uživatelovy nesnáze (2.)

Tato uživatelova nesnáz bude sice drobná, avšak klidný pracovní tok znepříjemňující. Na problém mne upozornil dlouholetý a zkušený uživatel, který si všiml nestandardního (zmatečného) chování AccuDraw při umisťování 3D buňky do 3D modelu v Izo pohledu (obecně: v jakémkoliv pohledu, který není Shora/Zepředu/Zprava...)

Číst dál: Uživatelovy nesnáze (2.)

Vlnovka - klávesová zkratka AccuDraw

Do okna AccuDraw je možné "odesílat" různé klávesové zkratky, a tak ovlivnit provoz aktivního nástroje.  Základní klávesové zkratky jsou ukázány v článku  AccuDraw ve 2D. Pokud prozkoumáme podrobně jednotlivé klávesové zkratky, jak je nám v dialogu Klávesové zkratky (otevře se po klávesové zkratce "?") připravil americký designer, snadno oddělíme zrno do plev - přesněji: rychle si najdeme klávesové zkratky, které se nám budou hodit a které potřebovat nebudeme. Avšak jedna klávesová zkratka nám vnese do duše zmatek - je to vlnovka, neboli tilda.

Číst dál: Vlnovka - klávesová zkratka AccuDraw

Textové styly

Textový styl je předpis, jak vypadá textový prvek umístěný do výkresu. Text - jako speciální prvek - má kromě obvyklých atributů (barva, tloušťka čáry, vrstva, priorita ap.) ještě několik (přibližně 30) speciálních atributů, které určují, jak budou znaky v textovém prvku vypadat. Všechny atributy lze uložit do pojmenovaných textových stylů a některý z nich kdykoliv později použít jako "kolektivní" atribut pro umisťovaný text.

Číst dál: Textové styly

Textové uzly

Pojem textový uzel (anglicky: Text node) je tak trochu "zlobivým dítětem" MicroStationu (a PowerDraftu...).  A také trochu historický relikt, trochu zbytečnost a především "věc", které bychom si, my řadoví uživatelé, raději neměli všímat. Pokusíme se v tomto článku ukázat, že na vyjmenovaných pomluvách je více než zbla pravdy. Textový uzel si prohlédneme v dobrém osvětlení a pod lupou a pochopíme, jak s touto mrškou nezdárnou pracovat. A jak ji využít...

Číst dál: Textové uzly

Text umístěn mezi dva body

Nástroj Umístit text nabízí několik metod, jak textový řetězec (napsaný do dialogu Textový editor) umísit do modelu. U jedné metody - Mezi body - se nečekaně nabízejí dvě možnosti. Podívejme se na ně podrobněji, protože správná volba z těchto možností může uživateli výrazně pomoci.

Číst dál: Text umístěn mezi dva body

Spolupráce ohrady a výběrové množiny

Ačkoliv skoro všichni teoretici i praktici tvrdí, že neexistuje žádná vazba (spolupráce) mezi ohradou a výběrovou množinou, tak se mi podařilo objevit skrytý postup, jak jakous-takous spolupráci mezi aktivní ohradou a výběrovou množinou zajistit.

Číst dál: Spolupráce ohrady a výběrové množiny

Zamknutý model

Jak snadno zajistit, aby se kresby/modely nemohly změnit?

Číst dál: Zamknutý model