Luxology - nepříjemné překvapení
- Podrobnosti
- Kategória: Luxology
- Uverejnené: 17. september 2014
- Napísal: Petr Sýkora
Ačkoliv je Luxology (nový postup, jak vytvořit obrázek 3D modelu) pokládána za skvělý technologický výdobytek, podařilo se Axis technickým laboratořím vyzkoumat, že není všechno zlato, co se třpytí...
Styl zobrazení jako atribut prvku
- Podrobnosti
- Kategória: Styly zobrazení a řezy
- Uverejnené: 11. marec 2014
- Napísal: Petr Sýkora
V pohledech je možné pomocí stylů zobrazení zobrazovat 3D model (i 2D kresbu) různě. Tato technologie je pro uživatale připravena jako typický atribut pohledu - uživatel se může rozhodnout jak 3D model (nebo obyčejnou 2D kresbu) uvidí v pohledu jako celek - třeba jako hladké stínování, drátový model, vyplněné skryté hrany apod. Avšak styl zobrazení může být použitý i jinak, jako atribut konkrétního prvku - nebo i více prvků.
Zalomený řez
- Podrobnosti
- Kategória: Styly zobrazení a řezy
- Uverejnené: 21. jún 2013
- Napísal: Petr Sýkora
Vytvořit ve 3D modelu zalomený řez lze v MicroStationu/PowerDraftu několika způsoby. Ukážeme si jeden z nich - podle mne ten nejjednodušší.
Poloha Slunce na obloze
- Podrobnosti
- Kategória: Vizualizace 3D
- Uverejnené: 20. december 2012
- Napísal: Petr Sýkora
Při stínování externího 3D modelu (popř. interiéru, do něhož vede okno) je zpravidla nutné správně zvolit polohu Slunce na obloze, protože se jedná o nejpřirozenější světelný zdroj. V tomto článku naleznete jednoduchý návod, jak si Slunce na nebeskou báň umístit.
Animace, jednoduchá ukázka
- Podrobnosti
- Kategória: Animace
- Uverejnené: 09. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Vrcholem vizualizační techniky v jakémkoliv "alespoň-trochu-CAD-systému" je animace: Vytvoření filmu, kde se 3D model "nějak" pohybuje v reálném nebo i nereálném čase. Následující článek ukazuje, že rozhýbání objektů ve 3D modelu je snadné, rychlé a efektní. Pomůže vám výukový film, kde si ve 3D modelu animaci nachystáme, prověříme, prohlédneme a nahrajeme do AVI souboru. I s výkladem nám to zabere méně než pět minut. Nevěříte?
Světla ve 3D modelu
- Podrobnosti
- Kategória: Vizualizace 3D
- Uverejnené: 24. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Jakýkoliv 3D model je možné osvítit, a tak si pro stínování, rendering, luxology a také animace připravit co nejlepší světelné podmínky. Aby výsledné obrázky (popř. filmy) co nejvíce odpovídali reálnému světu.
Dva druhy stylů zobrazení
- Podrobnosti
- Kategória: Styly zobrazení a řezy
- Uverejnené: 18. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Styly zobrazení skrývají jedno nenápadné tajemství - a jak to u tajemství bývá, tak nás může nečekaně a nepříjemně překvapit. Styly zobrazení mohou být toiž určeny pro "obyčejný" pohled (jak na 2D, tak i pochopitelně na 3D model), avšak vedle těchto - řekněmě - pohledových stylů, existuje ještě jedne druh - styl zobrazení, který se projeví v řezech.
Luxology - rychlý přehled
- Podrobnosti
- Kategória: Luxology
- Uverejnené: 21. september 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Pracovníci Bentley zodpovědní za stínování, rendering a "hezké obrázky" na celosvětové konferenci v červnu 2006 v Praze "vyhrožovali", že staré renderovací postupy (hladké a phongovo stínování, raytracing, radiozita,...) budou nahrazeny něčím naprosto novým. Netrvalo to dlouho: Ve verzi V8i (8.11.05) se poprvé objevila nová technologie, kterou Bentley - prakticky celou - převzali od "firmy" Luxology.
Kam zmizely staré renderovací mechanismy?
- Podrobnosti
- Kategória: "Stará" stínování
- Uverejnené: 14. september 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Od verze 8.11. probíhá v MicroStationu nenápadná, avšak hluboká revoluce - staré způsoby renderingu (hladké - 1989, phongovo - 1991, raytracing - 1999, radiozita - 2001 a sledování částic - 2003) byly shledány lehkými, a tak nyní je veškerý rendering v nových MicroStationech schován pod pojem Luxology. Jenže zavedené technologie, i když zastaralé, zůstávají v oblibě i po jejich vystrnadění. Lze je ještě někde najít a spustit?