3D objekty
Otočit prvek do zadaného úhlu
- Podrobnosti
- Kategória: Manipulace a úpravy
- Uverejnené: 29. september 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Nástroj Otočit prvek v panelu Manipulovat nabízí tři Metody, jak otáčení určeného prvku proběhne. Vhodnou kombinací těchto metod je možné splnit i zdánlivě komplikované úkoly. Ukážeme si to na jednoduchém příkladě:
Ve výkresu je "nějak" natočený obdélník. Úhel, který svírá jedna jeho strana s osou X pohledu je bůhvíjaký. Chceme, aby tento úhel byl 40°, a aby se poloha pravého dolního vrcholu obdélníka nezměnila.
Problém budeme řešit ve dvou krocích. Nejdříve obdélník natočíme tak, aby jeho strana byla rovnoběžná s osou X pohledu. A pak provedeme natočení o 40°. Druhý krok je triviální, u prvního si vypomůžeme kompasem AccuDraw.
1. Spustíme nástroj Otočit prvek (panel Manipulovat), Nastavíme Metodu na 3 body, a zkontrolujeme, že je vypnut přepínač Vzhledem ke středu... Pak určíme obdélník a zadáme dvěma body koncové body strany, která se za chvíli "položí" na osu X pohledu. Za tuto stranu jakoby obdélník držíme a otáčíme. Zbývá natočit kompas AccuDraw tak, aby jeho osy držely osy pohledu, aby byl "vodorovný". To docílíme nejsnáze klávesou "V" (Okno AccuDraw musí být aktivní).
2. Nyní obdélník leží vodorovně na ose X a natočení do potřebného úhlu provedeme stejným nástrojem, ale jinou Metodou: Aktivní úhel - je třeba zadat číselnou hodnotu úhlu = 40°. Určíme vrchol obdélníka - pivotní bod a ve stejném bodě - potvrdíme otočení.
Komentáre
- Žiadne komentáre