CAD Lexikon
Jak rychle natočit kompas AccuDraw podle prvku
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 14. september 2011
- Napísal: Petr Sýkora
K mnoha zavedeným a potřebným klávesovým zkratkám v AccuDraw se od verze 8.9. přidala jedna nenápadná, avšak velmi účinná zkratka, která uživateli rychle vyřeší problém s natočením kompasu AccuDraw podle segmentu existujícího prvku.
Jak se ve 3D modelu udržet v rovině kompasu AccuDraw
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 26. september 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Pokud ve 3D modelu kreslíte nové prvky (např. lomenou čáru - SmartLine) v izometrickém pohledu, tak je třeba často udržet určitou rovinu - třeba podlahu místnosti, na kterou se jednou pomocí pružného nájezdu chytneme a už bychom ji neradi opouštěli. Zdá se, že stačí nařídit kompasu AccuDraw, aby v požadované rovině ležel, pak by přece mělo být - podle definice kompasu AccuDraw - zajištěno, že všechny zadané datové body budou ležet v této rovině - pokud kompasu "nenařídíme" jinou rovinu. Věc má ale háček...
Čítať ďalej: Jak se ve 3D modelu udržet v rovině kompasu AccuDraw
AccuDraw v praxi (2D)
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 19. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Při každodenní práci s AccuDraw je nutné znát několik základních pravidel a postupů. Jakmile je uživatel začne vykonávat automaticky, pak se jeho produktivita okamžitě zvýší. Je to podobné jako u šachisty, který "automaticky ví" jak tahá kůň. Nebo u plavce, který "automaticky ví", jak končetinami plácat do vody.
AccuDraw v praxi (3D)
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 20. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Pokud již umíme ovládat AccuDraw ve 2D modelu, můžeme se vydat do 3D. Všechno, co fungovale ve 2D, dokáže AccuDraw i ve 3D, je však třeba si zvyknout na to, že je zde "ten jeden rozměr navíc".
Nepohyblivý kompas AccuDraw
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 07. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
V lekci AccuDraw ve 2D jsme si vyzkoušeli jak vytvořit prvek, jehož rozměry jsou předem dány. V takovém případě bylo velmi výhodné, že kompas AccuDraw běhal za námi jako poslušný pejsek. Mohou však nastat okamžiky, kdy je výhodné, aby kompas AccuDraw zůstával na jednom místě a (např.) lomové body linie jsou naměřeny vůči "pevným" bodům.
Zamknutá osa Z v AccuDraw
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 07. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Princip AccuDraw funguje ve 2D a ve 3D stejně, avšak ve 3D je tu "drobná" komplikace - rozměr navíc. Proto kompas AccuDraw drží ve 3D prostoru tu rovinu, kterou mu uživatel nařídí - podrobněji v článku AccuDraw ve 3D. Avšak někdy má (např.) rozkreslený segment tendenci z této roviny vyskočit - stačí k tomu málo: Pružný nájezd.
Průběžná kalkulačka
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 14. marec 2012
- Napísal: Petr Sýkora
Políčka v okně AcuuDraw (X, Y, Z, Vzdálenost, Úhel) mohou být přeměněny v průběžnou kalkulačku, která provede jednoduché výpočty, které však mohou významně ušetřit - především při konstrukcích a manipulacích "geometrického" typu - hodně času.
Kompas AccuDraw ve 3D modelu
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 11. máj 2012
- Napísal: Petr Sýkora
Pokud se naučíte ovládat kompas AccuDraw ve 2D modelu (tedy na papíru), není se třeba bát postupu do vyšší dimenze, tj. do 3D.
Okno AccuDraw a klávesy PgDown a PgUp
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 10. jún 2013
- Napísal: Petr Sýkora
Některé "dobře utajené" postupy v MicroStationu/PowerDraftu/BentleyView objeví uživatel náhodou, třeba ve správný okamžik nechtěně zavadí o správnou klávesu a něco zajímavého se začne dít. Stalo se to nedávno i mně - když jsem si potřeboval ověřit nějaký postup při práci s AccuDraw, tak jsem nechtěně zavadil prstem o klávesu PageDown. Chvíli jsem nevěděl, co se děje, naštěstí se situace brzy uklidnila, a já mohl sestavit tento příspěvek.
Vlnovka - klávesová zkratka AccuDraw
- Podrobnosti
- Kategória: AccuDraw
- Uverejnené: 27. február 2014
- Napísal: Petr Sýkora
Do okna AccuDraw je možné "odesílat" různé klávesové zkratky, a tak ovlivnit provoz aktivního nástroje. Základní klávesové zkratky jsou ukázány v článku AccuDraw ve 2D. Pokud prozkoumáme podrobně jednotlivé klávesové zkratky, jak je nám v dialogu Klávesové zkratky (otevře se po klávesové zkratce "?") připravil americký designer, snadno oddělíme zrno do plev - přesněji: rychle si najdeme klávesové zkratky, které se nám budou hodit a které potřebovat nebudeme. Avšak jedna klávesová zkratka nám vnese do duše zmatek - je to vlnovka, neboli tilda.