Prevádzka a operačný systém
Rastrové druhy čar
- Podrobnosti
- Kategória: 2D
- Uverejnené: 15. december 2017
- Napísal: Petr Sýkora
V MicroStationu CONNECT Update 7 (verze 10.07.00.35; Listopad 2017) může uživatel používat novinku: Rastrové druhy čar. Podívejme se, co přináší...
Jak se zbavit asociativity
- Podrobnosti
- Kategória: 2D
- Uverejnené: 28. august 2013
- Napísal: Petr Sýkora
Ve 2D výkresu (i ve 3D modelu) mohou být prvky asociativně provázány - je mezi nimi (přesněji: mezi některými jejich "klíčovými" body) vytvořena vazba (provázanost), která zajistí, že změna jednoho prvku (např. posunutí/protažení/otočení) se projeví i na druhém prvku. Tato provázanost však může někdy přinášet problémy a v takovém případě je vhodné asociativitu zrušit (avšak prvky ponechat tak, jak jsou).
Asociace a multičára
- Podrobnosti
- Kategória: 2D
- Uverejnené: 27. august 2013
- Napísal: Petr Sýkora
Multičára má jeden speciální, snadno přehlédnutelný bonus - může být asociativní. Jako jediný lineární prvek.
Druhy čar - úvod do problematiky
- Podrobnosti
- Kategória: 2D
- Uverejnené: 06. máj 2013
- Napísal: Petr Sýkora
Kromě osmi (0 až 7) základních typů čar, může uživatel libovolný liniový prvek vybavit tzv. druhem čáry - cyklicky opakující se sekvencí - liniovým vzorem. Tento vzor je definován v externí knihovně (.RSC).
Druhy čar - úvod do problematiky
- Podrobnosti
- Kategória: 2D
- Uverejnené: 06. máj 2013
- Napísal: Petr Sýkora
Kromě osmi (0 až 7) zákaldních typů čar, může uživatel libovolný liniový prvek vybavit tzv. druhem čáry - cyklicky opakující se sekvencí - liniovým vzorem. Tento vzor je definován v externí knihovně (.RSC).
Značky a symboly (úvod)
- Podrobnosti
- Kategória: 2D
- Uverejnené: 16. január 2012
- Napísal: Petr Sýkora
Po dosti dlouhém tápání se podařilo ve verzi MicroStationu V8i (a i v PowerDraftu V8i) zpřehlednit a především zjednodušit situaci kolem nástrojů pro tvorbu různých popisných značek a symbolů. Nyní je vše potřebné skryto pod dvěma položkami v hlavní nabídce.
Umisťování oblouků
- Podrobnosti
- Kategória: 2D
- Uverejnené: 14. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Nástroj Umístit oblouk je mezi nástroji na umisťování 2D prvků nejkomplikovanější, protože nabízí nejvíce "volných" parametrů. Navíc tyto parametry na sobě mohou záviset a celé se to komplikuje různými metodami. Až si budete umisťovat svoje oblouky, tak nepropadejte panice, na obrazovce se sice mohou míhat virtuální kružnice, zelené puflíky, červené křížky a podobné potvůrky, ale MicroStation má všechno pod kontrolou.