DWG výkres je vždy 3D

DWG výkres je (alespoň jsem o tom přesvědčen, pokud se mýlím, neváhejte mne opravit a poučit) vždy 3D. I když DWG obsahuje jednoduchou "na papíru načrtnutou" kresbu, tak všechny prvky mají nějakou Z-ovou souřadnici. Pokud DWG výkres otevřete v MicroStationu/PowerDraftu/BentleyView, tak se k němu tento Bentley program bude chovat jako k jakémukoliv 3D výkresu - to znamená, že uživatel bude mít k dispozici všechny 3D vymoženosti, nástroje, postupy a udělátka.  I když si jich nebude všímat, ony mu mohou situaci znepříjemnit.

Číst dál: DWG výkres je vždy 3D

Anotační měřítko v referencích

Jak se prvek - například text, který byl do modelu umístěn s anotačním měřítkem, projeví v referenci, která má svoje (jiné) anotační měřítko? Odpověď na tuto otázku je nečekaně snadná a logická.

Číst dál: Anotační měřítko v referencích

Anotační buňka

Měřítko anotací může mít vliv i na buňky, avšak buňky jsou choulostivé květinky a potřebují speciální zacházení a vyžadují zvláštní prametry. Když uživatel všechny požadavky splní, bude mu anotační buňka sloužit dobře. To znamená: bude měnit svou velikost podle měřítka anotací.

Číst dál: Anotační buňka

Měřítko anotací

Měřítko anotací je skrytý a trochu tajemný kout MicroStationu/PowerDraftu, a pokud si ho někdo vyzkouší bez určitého úvodu do problematiky, tak bude zklamán, protože "to neudělá nic".  Tento článek by měl být takovým úvodem.

Číst dál: Měřítko anotací

3D Warehouse - databanka doplňkových předmětů

Důležité upozornění! Níže popsaný postup již bohužel nefunguje, protože portál 3D Warehouse byl utlumen. 

Uživatel MicroStationu/PowerDraftu má okamžitý přístup do celosvětového katalogu jakýchkoliv užitečných (ale i neužitečných) doplňků, který spravuje firma Google. Jedná se o web-službu 3D Warehouse.

Číst dál: 3D Warehouse - databanka doplňkových předmětů

Otočit prvek do zadaného úhlu

Nástroj Otočit prvek v panelu Manipulovat nabízí tři Metody, jak otáčení určeného prvku proběhne. Vhodnou kombinací těchto metod je možné splnit i zdánlivě komplikované úkoly. Ukážeme si to na jednoduchém příkladě:

Číst dál: Otočit prvek do zadaného úhlu

Co všechno může být v knihovně DGNLIB

V knihovnách DGNLIB může být přichystáno všelijaké užitečné "nářadí" ze všech koutů MicroStationu. Abyste si ve vašich (budoucích) knihovnách zachovali elementární pořádek doporučuji pro každý typ nastavení nebo typ stylu používat jinou - oddělenou - DGNLIB knihovnu.

Číst dál: Co všechno může být v knihovně DGNLIB

Jak si připravit vlastní knihovnu DGNLIB

Knihovna DGNLIB je trochu tajuplný pojem, o kterém se dosti často mluví, ale který málokdo využívá. Prý jsou v něm připraveny textové styly, buňky, vlastní uživatelské nástroje, šablony prvků, vrstvy, tiskové styly, styly zobrazení, styly bůhvíčeho... A to všechno tak, aby to bylo vždy všude po ruce.

Číst dál: Jak si připravit vlastní knihovnu DGNLIB

Bezešvé vzorování

Jak určit v MicroStationu, aby vytvářené vzorování bylo bezešvé? Aby jednotlivé dílčí vzory na sebe plynule navazovaly - shora dolů a zprava doleva (a naopak), aby výsledné vzorování bylo jednolité.

Číst dál: Bezešvé vzorování

Jak se ve 3D modelu udržet v rovině kompasu AccuDraw

Pokud ve 3D modelu kreslíte nové prvky (např. lomenou čáru - SmartLine) v izometrickém pohledu, tak je třeba často udržet určitou rovinu - třeba podlahu místnosti, na kterou se jednou pomocí pružného nájezdu chytneme a už bychom ji neradi opouštěli. Zdá se, že stačí nařídit kompasu AccuDraw, aby v požadované rovině ležel, pak by přece mělo být  - podle definice  kompasu AccuDraw - zajištěno, že všechny zadané datové body budou ležet v této rovině - pokud  kompasu "nenařídíme" jinou rovinu. Věc má ale háček...

Číst dál: Jak se ve 3D modelu udržet v rovině kompasu AccuDraw