Barva zvýrazněných prvků
- Podrobnosti
- Kategória: Přednostní nastavení
- Uverejnené: 09. január 2012
- Napísal: Petr Sýkora
Při běžném provozu používá MicroStation/PowerDraft/Navigator/BentleyView několik barevných odstínů pro zvýraznění prvků (popř. činností) s kterými (při kterých) se něco děje. Následující článek přináší přehled, jak si tyto barvy ovlivnit, a také se dozvíte, k čemu taková zvýrazňovací barva slouží.
Průhlednost a priorita prvku - dva nové atributy
- Podrobnosti
- Kategória: Tvorba výkresů
- Uverejnené: 06. január 2012
- Napísal: Petr Sýkora
V MicroStation V8 XM se standardní (a zažité) atributy prvku - barva, vrstva, tloušťka a typ čáry - rozrostly o další dvě veličiny: Průhlednost a Prioritu prvku.
Čítať ďalej: Průhlednost a priorita prvku - dva nové atributy
Výběr podle... (nové možnosti)
- Podrobnosti
- Kategória: Ohrada a Výběrová množina
- Uverejnené: 05. január 2012
- Napísal: Petr Sýkora
Ve verzi V8i obsahuje MicroStation/PowerDraft/Navigator/Bentley View novou, užitečnou, pohříchu však velmi dobře skrytou možnost, jak vybírat prvky podle "nějakých kritérií" - tedy: nejen podle obyčejných atributů.
Vzhled vrstev - teoretický úvod
- Podrobnosti
- Kategória: Změna vzhledu
- Uverejnené: 29. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Základní možností, jak donutit prvky, aby "vypadaly jinak" než ve skutečnosti je Vzhled vrstev - speciální atribut pohledu, který, je-li zapnut, způsobí, že prvky se náhle (podle zatím neznámých pravidel) přebarví, nakreslí v pohledu jinou tloušťkou a typem čáry. A nemusí to být jen prvky z aktivního modelu, změna může potkat i prvky z (jakékoliv) reference. Jak Vzhled vrstev využít?
Triky s výběrovou množinou
- Podrobnosti
- Kategória: Ohrada a Výběrová množina
- Uverejnené: 20. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Při naplňování a práci s výběrovou množinou můžeme pomocí jednoduchých, avšak nenápadných triků ušetřit něco času a své námahy.
Výběrová množina, základní informace
- Podrobnosti
- Kategória: Ohrada a Výběrová množina
- Uverejnené: 19. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Základní možností, jak naráz pracovat s více prvky najednou - je Výběrová množina, která obsahuje (nějak) vybrané prvky. Pokud je výběrová množina naplněna (obsahuje alespoň jeden prvek), pak se některé nástroje chovají "jinak" popřípadě některé speciální (protože pracují jen s výběrovou množinou) ožijí. Používání (naplňování, vyprazdňování,...) výběrové množiny je do jisté míry intuitivní, přesto je třeba upozornit na několik skrytých nebezpečí a na několik stejně dobře skrytých výhod.
Sesterský soubor
- Podrobnosti
- Kategória: Raster Manager
- Uverejnené: 15. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Při připojení rastrového obrázku (podrobně je to popsáno v tomto článku) je třeba rozlišovat, zda rastrový soubor má, nebo nemá georeferenci - tzn. zda ví, kam si má ve 2D (nebo 3D) modelu "sednout". Pokud georeferenci nemá, pak je třeba ho umístit ručně. V takovém případě je záhodno, aby byl rastr po připojení transformován a ručně posazen do "svého místa". Je možné takto ručně (pracně a svědomitě) posazený rastr uložit včetně jeho polohy?
Použitelné formáty rastrových souborů
- Podrobnosti
- Kategória: Raster Manager
- Uverejnené: 13. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
V Raster Manageru je možné připojovat (a tedy v pohledu zobrazovat) různé typy rastrových obrázků. S různou barevnou hloubkou (např. CIT je jednobitový, a tedy dvoubarevný - chcete-li černobílý obrázek, TIFF může být v TrueColor, tj. 32bitových barvách), a také z různých zdrojů.
Raster Manager, základní informace
- Podrobnosti
- Kategória: Raster Manager
- Uverejnené: 13. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Připojit do 2D i 3D modelu rastrový podklad je možné "obohatit" o rastrový obrázek (v různých formátech). Tzv. vektorová kresba (popř. 3D model) se docela dobře s rastrovými obrázky dohodne. Uživatel si pouze musí dát pozor, jak bude rastr v modelu umístěn.
Uložený pohled s řezem jako reference
- Podrobnosti
- Kategória: Model jako reference
- Uverejnené: 12. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Uložené pohledy mohou velmi dobře posloužit jako zdroj reference. Například tehdy, pokud chceme v tiskovém archu zobrazit ve 3D modelu vytvořený řez.