Animace, jednoduchá ukázka
- Podrobnosti
- Kategória: Animace
- Uverejnené: 09. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Vrcholem vizualizační techniky v jakémkoliv "alespoň-trochu-CAD-systému" je animace: Vytvoření filmu, kde se 3D model "nějak" pohybuje v reálném nebo i nereálném čase. Následující článek ukazuje, že rozhýbání objektů ve 3D modelu je snadné, rychlé a efektní. Pomůže vám výukový film, kde si ve 3D modelu animaci nachystáme, prověříme, prohlédneme a nahrajeme do AVI souboru. I s výkladem nám to zabere méně než pět minut. Nevěříte?
Fonty - přehled
- Podrobnosti
- Kategória: Fonty
- Uverejnené: 08. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Fonty (typy písem) jsou asi nejdůležitější a nejčastěji používané externí soubory, které vstupují do výkresu DGN (popř. DWG). Nápis (textový prvek) ve výkresu si nepamatuje každou svou čárku nebo oblouček (to bychom museli textový prvek rozložit nástrojem Rozložit prvek), pamatuje si svůj nápis a textový styl, jehož součástí je také název fontu.
i-model, seznámení s novinkou
- Podrobnosti
- Kategória: i-model a Správce projektu
- Uverejnené: 07. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Ve verzi V8i přichází firma Bentley s novou možností, jak uchovávat a distribuovat (nejen) grafická data.
Logické jméno rastrového obrázku
- Podrobnosti
- Kategória: Raster Manager
- Uverejnené: 06. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Každý (k aktivnímu modelu) připojený rastrový obrázek může být opatřen logickým jménem. Tento princip je zaveden a dlouhodobě používán u "vektorových" referencí - viz tento článek. U rastrových obrázků to funguje podobně.
Logické jméno reference
- Podrobnosti
- Kategória: Model jako reference
- Uverejnené: 06. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Logické jméno je pojem, se kterým se můžeme setkat při práci s referencemi, avšak na první pohled se zdá, že to jedna z těch "zbytečných" položek, kterými je dialog Parametry připojení referenčního výkresu přeplněn.
Mřížka
- Podrobnosti
- Kategória: Atributy pohledu
- Uverejnené: 05. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Atribut pohledu Mřížka umožňuje uživateli vidět v určeném pohledu (kromě prvků z modelu, referencí a rastrů) jednoduchou síť ekvidistantních linií a bodů. Mřížka slouží jako účinná pomůcka nejen pro "odezírání" vzdáleností a rozměrů, ale může se hodit i při vytváření kresby.
Asociativita skrz referenci
- Podrobnosti
- Kategória: Modely a Archy
- Uverejnené: 01. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Princip asociativity (provázanosti, propojenosti,...) je často používán především v situacích, kdy je potřeba, aby se nějaký "podřízený" prvek (kóta, šrafa, koncová značka ap.) pevně držel a přizpůsobil se nadřízenému prvku.
Společná a odlišná nastavení modelů
- Podrobnosti
- Kategória: Výkres
- Uverejnené: 01. december 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Tato povýtce teoretická kapitola pojednává o tom, jaké parametry a nastavení jsou společná pro všechny modely a jaké je možné v každém modelu nastavit různě.
Typy modelů
- Podrobnosti
- Kategória: Modely a Archy
- Uverejnené: 30. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
V (jednom) výkresu DGN V8 může mít uživatel uloženo několik (až mnoho) modelů různých typů. tento princip byl zaveden v roce 2001 s příchodem formátu DGN V8.
Kóta s vedlejší a hlavní jednotkou
- Podrobnosti
- Kategória: Kóty
- Uverejnené: 29. november 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Správná volba a vhodné nastavení pracovních jednotek je potřebné pro kóty. Text kóty je možné vypisovat buď v hlavních, nebo ve vedlejších jednotkách.