Animace, jednoduchá ukázka

Vrcholem vizualizační techniky v jakémkoliv "alespoň-trochu-CAD-systému" je animace: Vytvoření filmu, kde se 3D model "nějak" pohybuje v reálném nebo i nereálném čase. Následující článek ukazuje, že rozhýbání objektů ve 3D modelu je snadné, rychlé a efektní. Pomůže vám výukový film, kde si ve 3D modelu animaci nachystáme, prověříme, prohlédneme a nahrajeme do AVI souboru. I s výkladem nám to zabere méně než pět minut. Nevěříte?

Čítať ďalej: Animace, jednoduchá ukázka

Fonty - přehled

Fonty (typy písem) jsou asi nejdůležitější a nejčastěji používané externí soubory, které vstupují do výkresu DGN (popř. DWG). Nápis (textový prvek) ve výkresu si nepamatuje každou svou čárku nebo oblouček (to bychom museli textový prvek rozložit nástrojem Rozložit prvek), pamatuje si svůj nápis a textový styl, jehož součástí je také název fontu.

Čítať ďalej: Fonty - přehled

i-model, seznámení s novinkou

Ve verzi V8i přichází firma Bentley s novou možností, jak uchovávat a distribuovat (nejen) grafická data.  

Čítať ďalej: i-model, seznámení s novinkou

Logické jméno rastrového obrázku

Každý (k aktivnímu modelu) připojený rastrový obrázek může být opatřen logickým jménem. Tento princip je zaveden a dlouhodobě používán u "vektorových" referencí - viz tento článek. U rastrových obrázků to funguje podobně.

Čítať ďalej: Logické jméno rastrového obrázku

Logické jméno reference

Logické jméno je pojem, se kterým se můžeme setkat při práci s referencemi, avšak na první pohled se zdá, že to jedna z těch "zbytečných" položek, kterými je dialog Parametry připojení referenčního výkresu přeplněn.

Čítať ďalej: Logické jméno reference

Mřížka

Atribut pohledu Mřížka umožňuje uživateli vidět v určeném pohledu (kromě prvků z modelu, referencí a rastrů) jednoduchou síť ekvidistantních linií a bodů. Mřížka slouží jako účinná pomůcka nejen pro "odezírání" vzdáleností a rozměrů, ale může se hodit i při vytváření kresby.

Čítať ďalej: Mřížka

Asociativita skrz referenci

Princip asociativity (provázanosti, propojenosti,...) je často používán především v situacích, kdy je potřeba, aby se nějaký "podřízený" prvek (kóta, šrafa, koncová značka ap.) pevně držel a přizpůsobil se nadřízenému prvku. 

Čítať ďalej: Asociativita skrz referenci

Společná a odlišná nastavení modelů

Tato povýtce teoretická kapitola pojednává o tom, jaké parametry a nastavení jsou společná pro všechny modely a jaké je možné v každém modelu nastavit různě.

Čítať ďalej: Společná a odlišná nastavení modelů

Typy modelů

V (jednom) výkresu DGN V8 může mít uživatel uloženo několik (až mnoho) modelů různých typů. tento princip byl zaveden v roce 2001 s příchodem formátu DGN V8.

Čítať ďalej: Typy modelů

Kóta s vedlejší a hlavní jednotkou

Správná volba a vhodné nastavení pracovních jednotek je potřebné pro kóty. Text kóty je možné vypisovat buď v hlavních, nebo ve vedlejších jednotkách.

Čítať ďalej: Kóta s vedlejší a hlavní jednotkou