Simulace dopravy

V prosinci 2011 uvolnili Bentley další Beta verzi dlouho odkládané a očekávané verze MicroStationu V8i SS3. Je to dosti překvapivé rozhodnutí, především proto, že oficiální ostrá verze měla být uvedena v září 2011. K tomu nedošlo, místo toho byl oznámen odklad na prosinec, a nyní se ukazuje, že i tento odklad nestačil, protože je uvolněna a mezi nedočkavce vypuštěna jen další Beta. Nebudu tuto "záležitost" nijak komentovat, protože nevím nic o pozadí a nechci se ani příliš pídit po oficiálních i šeptaných informacích. Dovolím si jen odhadovat: Pravděpodobně nějaká nová část MicroStationu dosud nesplňuje náročná kritéria pro provoz.

Zkusme se v nové betě (8.11.09.237) podívat - zatím jen teoreticky - na jednu speciální, avšak u jistých speciálních uživatelů aplaudovanou novinku. Jedná se o simulaci silničního provozu pro potřeby animačních sekvencí.

Taková animace provozu na zatím nepostavené silnici může být velmi efektní a efektivní. Hýbat se mohou nejen vozítka na vyleštěné dálnici, ale i kamera, která scenérii snímá buď z jednoho jedoucího automobilu, nebo z letadla, nebo z běžícího koně, nebo...

Pěkná ukázka (i když v malém rozlišení) animační dopravní scény na stále nedostavěné dálnici D8 (Lovosice - Ústí nad Labem skrze České středohoří).

V MicroStation Lexikonu naleznete ukázku, jak předměty rozpohybovat. Stejný postup by se jistě dal použít na buňky-vozidla. Pro každé auto na dálnici by uživatel definoval herce, trasu a scénář. Avšak simulovat takto dlouhotrvající provoz by jistě zabralo dost času a byla by to tzv. piplačka.

Nová verze MicroStationu (zatím stále jen v Betě - viz výše) přichází s komplexním řešením, které se skrývá pod sloganem "Trafiic - Doprava" (zatím není česká verze, a tak budu uvádět jak české, tak i anglické termíny).

alt

Celý aparát je připraven pro silniční dopravu. Uživatel definuje vozidla (vehicles) - zpravidla to jsou obyčejné 3D buňky, nebo to mohou být objekty získané ze 3D Warehouse nebo RPC objekty. Z existujících liniových prvků je možné snadno vytvořit komunikace (jedno i vícepruhové) včetně stanovených rychlostí průjezdu, definovat připojovací a odpojovací pruhy , sestavovat sady a kolony vozidel. Koordinace pohybu sady vozidel v pruzích je mnohem snadnější a přehlednější, než určovat každému autu-herci jeho trasu individuálně. Do některého auta je pochopitelně možné umístit kameru, a část provozu snímat z jedoucího vozidla.

Veškerá dopravní pravidla je možné sestavit do animační sekvence se standardními scénáři pro jiné "obyčejné" herce. Sejmutí animační sekvence pak probíhá podle obvyklých pravidel. "Dopravní provoz" je možné chápat jako jeden "kolektivní" herec s velmi komplikovaným scénářem.

 

Prosím zaregistrujte se pro psaní komentářů
  • Žádné komentáře