Výkres

Výběr podle stylů

Pokud uživatel při naplňování výběrové množiny (nástroj Vybrat prvek) rozkryje pomocí šipky vpravo dole v okně Parametry funkce další možnosti, snadno nahlédne, že výběr je možné provádět podle atributů, a to i kombinovaně (např. všechny žluté prvky ve vrstvě "kanalizační vedení").

Číst dál: Výběr podle stylů

Výběr parametrického tělesa

V MicroStationu CONNECT se objevilo jedno drobné, avšak příjemné (uživatelsky přítulné) vylepšení pro výběr jednoho prvku. Některé prvky jsou totiž "o něco komplikovanější" než (třeba) obyčejná, s jinými prvky nijak nesvázaná úsečka.  Typickým prvkem, kde se tato nová vlastnost výběru projeví, je parametrické těleso.

Číst dál: Výběr parametrického tělesa

Spolupráce ohrady a výběrové množiny

Ačkoliv skoro všichni teoretici i praktici tvrdí, že neexistuje žádná vazba (spolupráce) mezi ohradou a výběrovou množinou, tak se mi podařilo objevit skrytý postup, jak jakous-takous spolupráci mezi aktivní ohradou a výběrovou množinou zajistit.

Číst dál: Spolupráce ohrady a výběrové množiny

Dodatečná výběrová množina

V nové verzi MicroStationu V8i se objevila nová nenápadná, avšak praktická možnost: Výběrovou množinu je možné naplnit, i když je spuštěn jiný nástroj, než Vybrat prvek.

Číst dál: Dodatečná výběrová množina

Jak zjistit atributy prvků ve výběrové množině

Jakmile je výběrová množina naplněna více prvky, lze snadno zjistit, jaké atributy prvku (barva, vrstva, typ čáry, typ prvku atp.) tyto prvky mají. Překvapivě k tomu neslouží okno Info o prvku. Odpověď na otázku typu: "Jaké barvy mají prvky ve výběrové množině?" je třeba hledat jinde.

Číst dál: Jak zjistit atributy prvků ve výběrové množině

Porovnání výběrové množiny a ohrady

Výběrová množina a ohrada řeší stejný problém: Určit (označit, vybrat, ohradit, nachystat, připravit, ap.) prvky k následné hromadní manipulaci. Každá z těchto dvou technologií to dělá jinak a užívatel si musí jednu z nich vybrat. Tento článek snad pomůže k tomu, aby toto rozhodnutí bylo rychlé a správné.

Číst dál: Porovnání výběrové množiny a ohrady

Princip ohrady

Ohrada je (spolu s výběrovou množinou) základním postupem, jak si pro následné manipulace nachystat více prvků najednou. Oba postupy (ohrada vs. výběrová množina) zajistí přibližně totéž, oba však mají určité výhody a nevýhody, a tak záleží na uživateli, jaký ze dvou postupů pro každou konkrétní situaci použije.

Číst dál: Princip ohrady

Výběr podle... (nové možnosti)

Ve verzi V8i obsahuje MicroStation/PowerDraft/Navigator/Bentley View novou, užitečnou, pohříchu však velmi dobře skrytou možnost, jak vybírat prvky podle "nějakých kritérií" - tedy: nejen podle obyčejných atributů. 

Číst dál: Výběr podle... (nové možnosti)

Triky s výběrovou množinou

Při naplňování a práci s výběrovou množinou můžeme pomocí jednoduchých, avšak nenápadných triků ušetřit něco času a své námahy.

Číst dál: Triky s výběrovou množinou

Výběrová množina, základní informace

Základní možností, jak naráz pracovat s více prvky najednou - je Výběrová množina, která obsahuje (nějak) vybrané prvky. Pokud je výběrová množina naplněna (obsahuje alespoň jeden prvek), pak se některé nástroje chovají "jinak" popřípadě některé speciální (protože pracují jen s výběrovou množinou) ožijí. Používání (naplňování, vyprazdňování,...) výběrové množiny je do jisté míry intuitivní, přesto je třeba upozornit na několik skrytých nebezpečí a na několik stejně dobře skrytých výhod.

Číst dál: Výběrová množina, základní informace