Tématické zobrazení

3D modely lze v nové verzi MicroStationu - V8i SS3 - zobrazovat tématicky. Stanovit nějaký parametr, například výšku v ose Z a podle této výšky jednotlivým prvkům přiřazovat barevné odstíny. Technologie je to již vyzkoušená - mohli jste o ni zavadit například v aplikacích Geographics nebo Bentley Map.

Číst dál: Tématické zobrazení

Celek jen na jednu referenci

Ovladač pohledů Celek, který zajistí, že v určeném pohledu bude vidět "úplně všechno", má několik doprovodných možností; jedna užitečná tam však chybí... (Aktualizováno!)

Číst dál: Celek jen na jednu referenci

Zobrazená množina

Mezi atributy pohledu naleznete jeden nový (od verze XM), který se jmenuje Zobrazená množina, a který, pokud ho použijete bez předešlé přípravy, tak velmi pravděpodobně nic neudělá. K čemu slouží?

Číst dál: Zobrazená množina

Vrstvy, základní informace

Vrstvy jsou v MicroStationu/PowerDraftu/BentleyView/Navigatoru základním prostředkem, jak ovlivnit, zda (nějaký) prvek bude či nebude v pohledu vidět. Technologie vrstev se používá v každém CAD systému, pouze se nazývají jinak - hladiny, fólie, ap. Ukažme si jak se s vrstvami pracuje.

Číst dál: Vrstvy, základní informace

Vzhled vrstev - teoretický úvod

Základní možností, jak donutit prvky, aby "vypadaly jinak" než ve skutečnosti je Vzhled vrstev - speciální atribut pohledu, který, je-li zapnut, způsobí, že prvky se náhle (podle zatím neznámých pravidel) přebarví, nakreslí v pohledu jinou tloušťkou a typem čáry. A nemusí to být jen prvky z aktivního modelu, změna může potkat i prvky z (jakékoliv) reference. Jak Vzhled vrstev využít?

Číst dál: Vzhled vrstev - teoretický úvod

Mřížka

Atribut pohledu Mřížka umožňuje uživateli vidět v určeném pohledu (kromě prvků z modelu, referencí a rastrů) jednoduchou síť ekvidistantních linií a bodů. Mřížka slouží jako účinná pomůcka nejen pro "odezírání" vzdáleností a rozměrů, ale může se hodit i při vytváření kresby.

Číst dál: Mřížka

Uložené pohledy

Stav pohledu (tj. jaký výřez ze 2D/3D modelu pohled zobrazuje - včetně parametrů typu viditelnost vrstev, nastavení atributů pohledu) může uživatel kdykoliv uložit a později použít. Princip uloženého pohledu je triviální, avšak uživatel může jak ukládání, tak i pozdější vyvolání uloženého pohledu "užitečně zkomplikovat". Tento článek obsahuje základní informace o uložených pohledech.

Číst dál: Uložené pohledy

Atributy pohledu, přehled a možnosti

Uživatel má v každém modelu a v každém okamžiku dvě základní možnosti, jak 2D nebo 3D model v určeném pohledu vidět. První, důležitější a technologicky pochopitelnější možnost je vypnutí/zapnutí vrstvy. Přesněji: Rozhodnutí, zda prvky z konkrétní vrstvy budou, nebo nebudou v pohledu vidět. Druhou, doplňkovou možností je nastavení jednotlivých atributů pohledu, tj. rozhodnutí, zda určitá (někdy velmi specifická) vlastnost v pohledu nastane, či nikoliv.

Číst dál: Atributy pohledu, přehled a možnosti

Jak barevně odlišit referenci

Jakmile je k aktivnímu modelu připojeno několik (až mnoho) referencí bývá často problém se v tom vyznat. Nabízí se jednoduché rozlišování - barva. Každá reference (všechny její viditelné prvky - ať jsou barevné jakkoliv) bude vykreslována jednotnou barvou, pro každou referenci jinou.

Číst dál: Jak barevně odlišit referenci

Jak můžeme vidět bodový mrak

Bodový mrak je poměrně žhavá technologická novinka nejen v MicroStationu, ale i v jiných aplikacích. Stručně řečeno, jedná se o třírozměrný rastrový obrázek. Jednotlivé pixely mají kromě "souřadnice" X a Y (obyčejný placatý rastrový obrázek) i Z, tedy hloubku. A mohou mít i speciální atributy, které se projeví při prezentaci bodového mraku. Podrobněji se o bodovém mraku dočtete v tomto článku.

Číst dál: Jak můžeme vidět bodový mrak