CAD Lexikon

Luxology - rychlý přehled

Pracovníci Bentley zodpovědní za stínování, rendering a "hezké obrázky"  na celosvětové konferenci v červnu 2006 v Praze "vyhrožovali", že staré renderovací postupy (hladké a phongovo stínování, raytracing, radiozita,...) budou nahrazeny něčím naprosto novým. Netrvalo to dlouho: Ve verzi V8i (8.11.05) se poprvé objevila nová technologie, kterou Bentley - prakticky celou - převzali od "firmy" Luxology.

Čítať ďalej: Luxology - rychlý přehled

Jak se ve 3D modelu udržet v rovině kompasu AccuDraw

Pokud ve 3D modelu kreslíte nové prvky (např. lomenou čáru - SmartLine) v izometrickém pohledu, tak je třeba často udržet určitou rovinu - třeba podlahu místnosti, na kterou se jednou pomocí pružného nájezdu chytneme a už bychom ji neradi opouštěli. Zdá se, že stačí nařídit kompasu AccuDraw, aby v požadované rovině ležel, pak by přece mělo být  - podle definice  kompasu AccuDraw - zajištěno, že všechny zadané datové body budou ležet v této rovině - pokud  kompasu "nenařídíme" jinou rovinu. Věc má ale háček...

Čítať ďalej: Jak se ve 3D modelu udržet v rovině kompasu AccuDraw

Bezešvé vzorování

Jak určit v MicroStationu, aby vytvářené vzorování bylo bezešvé? Aby jednotlivé dílčí vzory na sebe plynule navazovaly - shora dolů a zprava doleva (a naopak), aby výsledné vzorování bylo jednolité.

Čítať ďalej: Bezešvé vzorování

Jak si připravit vlastní knihovnu DGNLIB

Knihovna DGNLIB je trochu tajuplný pojem, o kterém se dosti často mluví, ale který málokdo využívá. Prý jsou v něm připraveny textové styly, buňky, vlastní uživatelské nástroje, šablony prvků, vrstvy, tiskové styly, styly zobrazení, styly bůhvíčeho... A to všechno tak, aby to bylo vždy všude po ruce.

Čítať ďalej: Jak si připravit vlastní knihovnu DGNLIB

Co všechno může být v knihovně DGNLIB

V knihovnách DGNLIB může být přichystáno všelijaké užitečné "nářadí" ze všech koutů MicroStationu. Abyste si ve vašich (budoucích) knihovnách zachovali elementární pořádek doporučuji pro každý typ nastavení nebo typ stylu používat jinou - oddělenou - DGNLIB knihovnu.

Čítať ďalej: Co všechno může být v knihovně DGNLIB

Otočit prvek do zadaného úhlu

Nástroj Otočit prvek v panelu Manipulovat nabízí tři Metody, jak otáčení určeného prvku proběhne. Vhodnou kombinací těchto metod je možné splnit i zdánlivě komplikované úkoly. Ukážeme si to na jednoduchém příkladě:

Čítať ďalej: Otočit prvek do zadaného úhlu

3D Warehouse - databanka doplňkových předmětů

Důležité upozornění! Níže popsaný postup již bohužel nefunguje, protože portál 3D Warehouse byl utlumen. 

Uživatel MicroStationu/PowerDraftu má okamžitý přístup do celosvětového katalogu jakýchkoliv užitečných (ale i neužitečných) doplňků, který spravuje firma Google. Jedná se o web-službu 3D Warehouse.

Čítať ďalej: 3D Warehouse - databanka doplňkových předmětů

Měřítko anotací

Měřítko anotací je skrytý a trochu tajemný kout MicroStationu/PowerDraftu, a pokud si ho někdo vyzkouší bez určitého úvodu do problematiky, tak bude zklamán, protože "to neudělá nic".  Tento článek by měl být takovým úvodem.

Čítať ďalej: Měřítko anotací

Anotační buňka

Měřítko anotací může mít vliv i na buňky, avšak buňky jsou choulostivé květinky a potřebují speciální zacházení a vyžadují zvláštní prametry. Když uživatel všechny požadavky splní, bude mu anotační buňka sloužit dobře. To znamená: bude měnit svou velikost podle měřítka anotací.

Čítať ďalej: Anotační buňka

Anotační měřítko v referencích

Jak se prvek - například text, který byl do modelu umístěn s anotačním měřítkem, projeví v referenci, která má svoje (jiné) anotační měřítko? Odpověď na tuto otázku je nečekaně snadná a logická.

Čítať ďalej: Anotační měřítko v referencích