Ukládání výkresu
- Podrobnosti
- Kategória: Přednostní nastavení
- Uverejnené: 14. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
MicroStation/PowerDraft ukládá (uživatelem vytvářená data) do DGN ve dvou "balíkách", které jsou na sobě nezávislé a uživatel má možnost ovlivnit, kdy ukládání každého balíku proběhne.
Chůze ve 3D modelu
- Podrobnosti
- Kategória: 3D
- Uverejnené: 13. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Pohyb ve 3D modelu na placaté obrazovce by mohl být protimluv, ale naštěstí má MicroStation/PowerDraft/Navigator/Bentley View dobře propracovaná udělátka, jak tuto zdánlivě jednoduchou činnost (v reálném světě není nic snažšího než projít budovou nebo ulicemi!) provést. Uživateli stačí otevřít výkres s 3D modelem (v počátcích spíše s jednodušším), nahmátnout správný ovladač pohledu spustit akci a nepanikařit!
Úprava parametrického 3D objektu
- Podrobnosti
- Kategória: 3D objekty
- Uverejnené: 12. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
3D parametrické objekty (vytvořené pomocí proměnných rozměrů) v Objektovém modeláři je možné následně upravovat stejně jako objekty "statické", které mají své rozměry definovány standardně - tedy konstantami. Je však třeba při úpravách znát, jak se parametrické objekty chovají.
Proměnné v objektovém modelování
- Podrobnosti
- Kategória: 3D objekty
- Uverejnené: 12. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Základním typem parametru, který ovlivní 3D objekty vytvořené objektovým modelováním, je proměnná. Tato "vymoženost" nám výrazně pomáhá při parametrizaci modelu. Stačí docela málo: Proměnnou definovat a pak ji správně použít.
Čtyři různí modeláři, proč tolik?
- Podrobnosti
- Kategória: 3D objekty
- Uverejnené: 11. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Situace ve 3D modelování byla vždy v MicroStationu trochu nepřehledná, a uživatel, který si neuvědomil a neujasnil některé základní pojmy, tak tápal. V aktuální verzi V8i SS2 se situace nijak nevyjasnila, dokonce mám obavu, že uživatel, který se doposud v tom zmatku jakžtakž vyznal, začal opět tápat. Zkusím situaci trochu prosvětlit.
Historie výkresu - základní informace
- Podrobnosti
- Kategória: Historie výkresu
- Uverejnené: 10. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Pomůcka Historie výkresu, skrytá v hlubinách MicroStationu/PowerDraftu je uživateli úspěšně opomíjena a možná je to škoda, protože po letech určitého tápání je tato pomůcka nyní nejen dostatečně odladěna a zprovozněna, ale především je výrazně zpřehledněna. Pokud jste se o její přízeň pokoušeli před lety, a moc se vám to nedařilo, tak nyní je to zcela jiná písnička. Tento článek by vám měl pomoci, protože se pokusím osvětlit základním princip Historie výkresu.
Pestrý text
- Podrobnosti
- Kategória: Texty
- Uverejnené: 06. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Jak vypadá textový prvek (font, velikost textu, zarovnání, mezera mezi řádky ap.) nejsnáze určíme pomocí textového stylu. Avšak někdy potřebujeme, aby v jednom textu bylo použito různých atributů. A nemusí to být jenom různá barva, nebo různý font, nýbrž i něco "technicky" užitečnějšího - třeba horní a dolní index. Třeba když označujeme velkou nádrž popisem, že se do ní vejde dvanáct kubických metrů kyseliny sírové.
DWG pracovní režim
- Podrobnosti
- Kategória: DWG výkres a pracovní režim
- Uverejnené: 05. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
I když propagační materiály a nejrůznější PR informace tvrdí, že MicroStation/PowerDraft/BentleyView dokáže pracovat s DWG formátem firmy Autodesk, tak není úplná pravda. Ta totiž zní takto: ...dokáže pracovat s určitými omezeními... Jak jsou tato omezení omezující a zda budou užvateli překážet, nebo vadit, nebo dokonce zabraňovat v práci, to je velmi individuální a záleží na kombinaci: Nároky uživatele a stav výkresu.
Jak udělat ze 2D výkresu 3D výkres a naopak
- Podrobnosti
- Kategória: Import a export dat
- Uverejnené: 05. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
Model v DGN výkresu může být buď 2D, nebo 3D. O této zásadní vlastnosti modelu rozhoduje jeho zakládací výkres. Je-li použit 2D zakládací výkres, bude i model 2D. Se 3D modelem je to stejné. Někdy je však třeba "prolomit" mezi 2D a 3D bariéru a 3D model "stlačit" do 2D (tj. ztratit všechny Z-ové souřadnice), nebo naopak ze 2D modelu udělat "rovinnou základnu" pro 3D model (tj. přidat prozatím nulové Z-ové souřadnice).
DWG výkres je vždy 3D
- Podrobnosti
- Kategória: DWG výkres a pracovní režim
- Uverejnené: 05. október 2011
- Napísal: Petr Sýkora
DWG výkres je (alespoň jsem o tom přesvědčen, pokud se mýlím, neváhejte mne opravit a poučit) vždy 3D. I když DWG obsahuje jednoduchou "na papíru načrtnutou" kresbu, tak všechny prvky mají nějakou Z-ovou souřadnici. Pokud DWG výkres otevřete v MicroStationu/PowerDraftu/BentleyView, tak se k němu tento Bentley program bude chovat jako k jakémukoliv 3D výkresu - to znamená, že uživatel bude mít k dispozici všechny 3D vymoženosti, nástroje, postupy a udělátka. I když si jich nebude všímat, ony mu mohou situaci znepříjemnit.
Ďalšie články...
- Anotační měřítko v referencích
- Anotační buňka
- Měřítko anotací
- 3D Warehouse - databanka doplňkových předmětů
- Otočit prvek do zadaného úhlu
- Co všechno může být v knihovně DGNLIB
- Jak si připravit vlastní knihovnu DGNLIB
- Bezešvé vzorování
- Jak se ve 3D modelu udržet v rovině kompasu AccuDraw
- Luxology - rychlý přehled