CAD Lexikon
Kóta s vedlejší a hlavní jednotkou
- Podrobnosti
- Kategorie: Kóty
- Vytvořeno 29. listopad 2011
- Napsal Petr Sýkora
Správná volba a vhodné nastavení pracovních jednotek je potřebné pro kóty. Text kóty je možné vypisovat buď v hlavních, nebo ve vedlejších jednotkách.
Typy modelů
- Podrobnosti
- Kategorie: Modely a Archy
- Vytvořeno 30. listopad 2011
- Napsal Petr Sýkora
V (jednom) výkresu DGN V8 může mít uživatel uloženo několik (až mnoho) modelů různých typů. tento princip byl zaveden v roce 2001 s příchodem formátu DGN V8.
Společná a odlišná nastavení modelů
- Podrobnosti
- Kategorie: Výkres
- Vytvořeno 1. prosinec 2011
- Napsal Petr Sýkora
Tato povýtce teoretická kapitola pojednává o tom, jaké parametry a nastavení jsou společná pro všechny modely a jaké je možné v každém modelu nastavit různě.
Asociativita skrz referenci
- Podrobnosti
- Kategorie: Modely a Archy
- Vytvořeno 1. prosinec 2011
- Napsal Petr Sýkora
Princip asociativity (provázanosti, propojenosti,...) je často používán především v situacích, kdy je potřeba, aby se nějaký "podřízený" prvek (kóta, šrafa, koncová značka ap.) pevně držel a přizpůsobil se nadřízenému prvku.
Mřížka
- Podrobnosti
- Kategorie: Atributy pohledu
- Vytvořeno 5. prosinec 2011
- Napsal Petr Sýkora
Atribut pohledu Mřížka umožňuje uživateli vidět v určeném pohledu (kromě prvků z modelu, referencí a rastrů) jednoduchou síť ekvidistantních linií a bodů. Mřížka slouží jako účinná pomůcka nejen pro "odezírání" vzdáleností a rozměrů, ale může se hodit i při vytváření kresby.
Logické jméno reference
- Podrobnosti
- Kategorie: Model jako reference
- Vytvořeno 6. prosinec 2011
- Napsal Petr Sýkora
Logické jméno je pojem, se kterým se můžeme setkat při práci s referencemi, avšak na první pohled se zdá, že to jedna z těch "zbytečných" položek, kterými je dialog Parametry připojení referenčního výkresu přeplněn.
Logické jméno rastrového obrázku
- Podrobnosti
- Kategorie: Raster Manager
- Vytvořeno 6. prosinec 2011
- Napsal Petr Sýkora
Každý (k aktivnímu modelu) připojený rastrový obrázek může být opatřen logickým jménem. Tento princip je zaveden a dlouhodobě používán u "vektorových" referencí - viz tento článek. U rastrových obrázků to funguje podobně.
i-model, seznámení s novinkou
- Podrobnosti
- Kategorie: i-model a Správce projektu
- Vytvořeno 7. prosinec 2011
- Napsal Petr Sýkora
Ve verzi V8i přichází firma Bentley s novou možností, jak uchovávat a distribuovat (nejen) grafická data.
Fonty - přehled
- Podrobnosti
- Kategorie: Fonty
- Vytvořeno 8. prosinec 2011
- Napsal Petr Sýkora
Fonty (typy písem) jsou asi nejdůležitější a nejčastěji používané externí soubory, které vstupují do výkresu DGN (popř. DWG). Nápis (textový prvek) ve výkresu si nepamatuje každou svou čárku nebo oblouček (to bychom museli textový prvek rozložit nástrojem Rozložit prvek), pamatuje si svůj nápis a textový styl, jehož součástí je také název fontu.
Animace, jednoduchá ukázka
- Podrobnosti
- Kategorie: Animace
- Vytvořeno 9. prosinec 2011
- Napsal Petr Sýkora
Vrcholem vizualizační techniky v jakémkoliv "alespoň-trochu-CAD-systému" je animace: Vytvoření filmu, kde se 3D model "nějak" pohybuje v reálném nebo i nereálném čase. Následující článek ukazuje, že rozhýbání objektů ve 3D modelu je snadné, rychlé a efektní. Pomůže vám výukový film, kde si ve 3D modelu animaci nachystáme, prověříme, prohlédneme a nahrajeme do AVI souboru. I s výkladem nám to zabere méně než pět minut. Nevěříte?
Další články...
- Uložený pohled s řezem jako reference
- Raster Manager, základní informace
- Použitelné formáty rastrových souborů
- Sesterský soubor
- Výběrová množina, základní informace
- Triky s výběrovou množinou
- Vzhled vrstev - teoretický úvod
- Výběr podle... (nové možnosti)
- Průhlednost a priorita prvku - dva nové atributy
- Barva zvýrazněných prvků